עלון שאננט לפרשת השבוע
לבקש מניצה לכתוב הקדמה
פרשת כי תיסע – תאריך
עולמם של הגויים ויחסם לעם ישראל בפירוש הרמב”ן לתורה – ד”ר יהושפט נבו
הדרמה במקרא ציר-פרשני הדמה: מות בני אהרן (ויקרא ח’-י’) – ד”ר ניסן אררט
הזית והשמן במורשת ישראל – ד”ר צבי הר-שפר
קריאה חדשה ב”אם הבנים” לר’ אלעזר הקליר נספח – סדרה של צילומי שקפים א-ו – ד”ר טליה הורוביץ
השפעה של הערכת מורים ע”י סטודנטים על שיפור ההוראה – ד”ר צפורה אשרת וד”ר ערן לויזון
קשיים ובעיות בהבנת הנקרא בשפה זרה אצל סטודנטים דוברי עברית – חקר מקרה – שרה כ”ץ
התרומה והסכנה של השימוש באינטואיציה לפתרון בעיות במתמטיקה – ד”ר לאה אוקסמן וד”ר משה סטופל
בניות הנדסיות ככלי לפיתוח החשיבה והיצירתיות – ד”ר משה סטופל וד”ר ויקטור אוקסמן
קשר בין בניית מושגים, מודעות פונולוגית, ושטף בקריאה של מתבגרים לקויי למידה – זהבה ביגמן וברברה בנטל
מערכת החינוך במדינת ישראל בראי הזמן – התאמתה או אירגונה מחדש לקראת המאה ה-21 ועתיד הכשרת המורים – ד”ר יצחק ציטרין
שנת “ה’ לעזרתי חושה” לפ”ק – “דברי תורה” – הרב בוכריס ז”ל
ענוונותו של הרב – יפית זגגי
“כל המצוה אשר אנכי מצוה אתכם היום” – מהי? “כל דברי התורה הזאת” (דברים כ”ז, א’, ג’) – מהם? – פרופ’ ניסן אררט
פשט ודרש בפרשנות ימי הביניים בצפון צרפת – ד”ר יהושפט נבו
דרכו של אברהם אבינו לאמונה, עיון בשתי פתיחות מ’בראשית רבה’ ובפירושיהן המדעי המסורתי והחסידי – הרב בעז כהן
תפילה קצרה ותפילת הדרך – הרב ד”ר ירמיהו מלחי
דמותה של הגר המקראית בראי השיר “הגר” לראובן אבינעם – יפית זגגי
הקשר הציוני “ציון הלא תשאלי” – מקורות והשפעות – ד”ר טליה הורוביץ
מן העריסה אל העקידה – על גלגולו של שיר – ד”ר אריאלה קרסני
קינות דמויות סוניטה בשירת אורי צבי גרינברג – ד”ר טליה הורוביץ
אליפסה, פרבולה והיפרבולה, כחתכים קוניים – ד”ר רחל מוגילבסקי וד”ר משה סטופל
יישום בניות הנדסיות בתחומי אלגברה – ד”ר לאה אוקסמן
משימות ושעשועי מתמטיקה כאמצעי ליצירת הנעה והשבחת לימודי המקצוע – ד”ר משה סטופל
ה”מהפכה האיכותית” במתודולוגיה המחקרית, במדעי החברה – ד”ר שרה כ”ץ
שותפות גורל או שותפות אינטרסים? יחסם של הציונים-הדתיים לתנועה הציונית – היבט היסטורי, והארות אחדות על “קו המשבר” בין דתיים לחילוניים במדינת ישראל – ד”ר יצחק ציטרין
עם השנתון – ד”ר ערן לויזון
ממדי ירושלים בימי נחמיה ממבט-מקראי – ד”ר ניסן אררט
ירושלים של מקרא – עיון בתולדותיה של ירושלים כפי שעולה מן המקרא והמקורות החיצוניים – ד”ר יהושפט נבו
הסוגה של הקינה – לדרכה של מתודה – ד”ר טליה הורוביץ
מ”מודעות לנמען” כגירוי לשיפור איכות הכתיבה ועד ל”התאמת הכתיבה לנמען” בגירוי לשיפור הכתיבה ולהכוונת אופי השיח בהֶקשר – ד”ר שרה כ”ץ
מכלול בעיות בעלות שיטות פתרון שונות בהנדסת המרחב – דוד זלצר, ד”ר לאה אוקסמן וד”ר משה סטופל
המוטיבים הפילוסופיים בשירתו של ר’ בחיי בן יוסף אבן פקודה – מירה שטרית
ברכות הנהנין – תפיסות ומגמות במשנת התנאים – אלכס גליקסברג
“הפוליטיקה הקרקעית” של התנועה הציונית בשאלת גאולת הארץ בשנות ה-20 – ד”ר יצחק ציטרין
היחידות הדתיות בפלמ”ח – ד”ר מרדכי פרידמן
העקרונות הראשיים של הלמידה הרב-ממדית המודעת – פרופ´ דב לנדאו
ומחרוזת של דגים (בבלי ב”מ כ”ג ע”א) ביקורת הטקסט וביקורת הסוגיא – ד”ר יעקב אמיד
תפיסת ההיסטוריה היהודית – בין הראי”ה קוק לחכמת ישראל – הרב רונן לוביץ
מנהגי חתונה בעין היצירה – פתגמים ושירי עם שנכתבו ביידיש – ד”ר אריאלה קרסני
ואהיה אצלו אמון – הפתיחה של מדרש בראשית רבה מסע בעקבות משמעותו של מדרש – הרב ד”ר בעז כהן
עוד על בניות הנדסיות יחודיות – ד”ר סטופל משה
גיליון מלא
מהדורת דפדוף
המשורר ובת-השיר – עיון משווה בין שירת ר’ שלמה אבן – מירה שטרית
משימות הוכחה המתבססות על בנייה חלופית – ד”ר רחל מוגילבסקי ד”ר משה סטופל
בין אמירת מוסר לבין פרודיה – על שירי השבח והמוסר (ביידיש) – ד”ר אריאלה קרסני
כתובות מספרות, עיון בכתובות מקראיות – וממצאים ארכאולוגיים וזיקתם למקרא – ד”ר יהושפט נבו
הצגת משימות ככלי להגברת מוטיבציה ופיתוח החשיבה בלימודי חשבון ומתמטיקה – ד”ר משה סטופל
משה ‘הגיבור’ – המצביא המושה את עמו – ד”ר ניסן אררט
“אותו הים” לעמוס עוז כיצירה פוסטמודרניסטית – ד”ר טליה הורוביץ
סוגת הקינה העברית הקלאסית – ד”ר טליה הורוביץ
“נס חנוכה” – מהותו והצעתו דידקטיות להוראתו – ד”ר יצחק ציטרין
שלושה מלכים במצור – ד”ר ניסן אררט
יחסנו לחטאי אבות – אתגר חינוכי – ד”ר יהושפט נבו
מובאות מפירושי רש”י למסכת ברכות בספרי הראשונים – הרב ד”ר ירמיהו מלחי
הוראת הגמרא – הקשיים והניסיונות לפתרון – סקירה דידקטית-היסטורית – ד”ר יעקב אמיד
כיצד משיבין? – פרופ’ דב לנדאו
זיקת הקינה האוניברסאלית של אורי צבי גרינברג לקינה המקראית האוניברסלית – ד”ר טליה הורוביץ
הסיום כממש ציפיות ברומן ובנובלה – מירה שטרית
בין “חסידות” ל”חסידיש” ביצירתו של י.ל. פרץ – ד”ר אריאלה קרסני
מספרים ראשוניים המופיעים במשימות ובבעיות מתמטיקה – ד”ר משה סטופל וד”ר לאה אוקסמן
הברון אדמונד דה-רוטשילד – “חזון ומציאות” בפעילותו בארץ-ישראל – ד”ר יצחק ציטרין
גיליון מלא
מהדורת דפדוף
עם השנתון – ד”ר ערן לויזון
חילופי כינויים של דמויות ומקומות – עפ”י “העמק דבר” לנצי”ב – ד”ר נסים אליקים
מעשה המרגלים בדרמה ובנאום-עיון אינטרטקטואלי – ד”ר ניסן אררט
“שלם” שהיא “שילה” – ד”ר ניסן אררט
פרשת השופט גדעון – סיפור אמונה ותעוזה – ד”ר יהושפט נבו
לבחינת דגמי פרשנות אלגורית של מגילת שיר השירים – ד”ר טליה הורוביץ
ראשי פרקים בדרכי פרשנות אחדות ובעקרונותיהן – פרופ’ דב לנדאו
עיון משווה ב”סיפורי הגלימה” – ד”ר אריאלה קרסני
נבואה וארץ ישראל – ניתוח מתודולוגי במקורות חז”ל – ד”ר ירמיהו מלחי
הסבה בסדר פסח: נשים ספרדיות מול נשים אשכנזיות – ד”ר יעקב גרטנר
השפעת מארגנים גרפיים על הבנת סוגיות תלמודיות – ד”ר יעקב אמיד
חוללות עצמית-המרכיב המוטיבציונלי המנבא הטוב ביותר של ביצוע אקדמי – ד”ר שרה כ”ץ
“טוב לי לקרוא”-שיטה אחרת לרכישת קריאה – ד”ר אסתר טוב לי
ראשית ההתנחלות היהודית בעמק החולה בשלהי המאה הי”ט – ד”ר יצחק ציטרין
העצמת החשיבות של המקם הגיאומטרי לפתרון בעיות ומשימות בהנדסה – ד”ר משה סטופל וד”ר רחל מוגילבסקי
גיליון מלא
מהדורת דפדוף
כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)
מה כדאי לי ללמוד?
תואר ראשון
הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed
תואר שני
.M.Ed בחינוך והוראה
המרכז ללימודים מתקדמים
פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
חוגים
- חינוך מיוחד
- מקרא
- תורה שבעל פה
- חינוך מתמטי
- היסטוריה
- אנגלית
מסלולים
- הכשרה מורות לגיל הרך
- הכשרת מורים לבית הספר היסודי (כיתות א'-ו')
- הכשרת מורים לבית הספר העל-יסודי (ז'-י')
- הכשרת מורים לחינוך מיוחד
מסלולים
- המרכז ללימודים מתקדמים, פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
- השלמת תואר בוגר בהוראה (.B.Ed)
- הרחבת הסמכה לבעלי תואר אקדמי ותעודת הוראה
- הרחבת הסמכה לגננות/מורים בעלי תואר מוסמך בכיר
- תעודת הוראה לאקדמאים דתיים
- פיתוח מקצועי
- לימודי תעודה
- אבני ראשה - תוכנית להכשרת מנהלים
תוכניות מיוחדות
מדרשות / בית מדרש נשים
"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה
- רג"ב (ראש גדול בהוראה) - מסלול מצוינות
- הכשרת יוצאי אתיופיה
- מסלול להכשרת חרדים
- מסלול להכשרת גברים
- מסלול בנות צאנז - בית חנה
- מסלול בנות חב"ד - בית רבקה
- "תואר בטוהר" - מסלול השלמת .B.Ed לבוגרות
- סמינר או מכללה חרדית
- אמיצי רוח - מסלול מואץ לתואר ראשון ושני למצטינות
- כפני רוח – לימוד אקדמי בשילוב אולפנא ושירות לאומי
- מדרשת שאנן - לימודי תואר בשילוב בית מדרש בין-תחומי
- בית מדרש נשים אלי-ה - נשים לומדות ויוצרות
- בית מדרש אשכולות - שילוב ייחודי תלמוד, הלכה ומחשבה
- עורי צפון – לימודי מדרשה בשילוב לימודים אקדמיים
- התמחות בהוראה (סטאז')
- סדנאות התמחות (סטאז') ל"סדירות"
- סדנאות ההתמחות (סטאז') "לבנים תורניים"
- קורסים לגננות ולמורים "חדשים"
- קורסי "חונכים ומלווים"
צרו איתנו קשר
- טלפון: 04-8780000
- פקס: 04-8714445
- כתובת: רח' הים התיכון 7, קריית שמואל, חיפה
- ימים א'-ה': 19:00-08:30 | יום ו': 13:00-09:00