עלון שאננט לפרשת השבוע

לבקש מניצה לכתוב הקדמה

פרשת כי תיסע – תאריך

פרשת תולדות – 

שנת “ה’ לעזרתי חושה” לפ”ק – “דברי תורה” – הרב בוכריס ז”ל 

ענוונותו של הרב – יפית זגגי

“כל המצוה אשר אנכי מצוה אתכם היום” – מהי? “כל דברי התורה הזאת” (דברים כ”ז, א’, ג’) – מהם? – פרופ’ ניסן אררט

פשט ודרש בפרשנות ימי הביניים בצפון צרפת – ד”ר יהושפט נבו

דרכו של אברהם אבינו לאמונה, עיון בשתי פתיחות מ’בראשית רבה’ ובפירושיהן המדעי המסורתי והחסידי – הרב בעז כהן

תפילה קצרה ותפילת הדרך – הרב ד”ר ירמיהו מלחי

דמותה של הגר המקראית בראי השיר “הגר” לראובן אבינעם – יפית זגגי

הקשר הציוני “ציון הלא תשאלי” – מקורות והשפעות – ד”ר טליה הורוביץ

מן העריסה אל העקידה – על גלגולו של שיר – ד”ר אריאלה קרסני

קינות דמויות סוניטה בשירת אורי צבי גרינברג – ד”ר טליה הורוביץ

אליפסה, פרבולה והיפרבולה, כחתכים קוניים – ד”ר רחל מוגילבסקי וד”ר משה סטופל

יישום בניות הנדסיות בתחומי אלגברה – ד”ר לאה אוקסמן

משימות ושעשועי מתמטיקה כאמצעי ליצירת הנעה והשבחת לימודי המקצוע – ד”ר משה סטופל

 ה”מהפכה האיכותית” במתודולוגיה המחקרית, במדעי החברה – ד”ר שרה כ”ץ

שותפות גורל או שותפות אינטרסים? יחסם של הציונים-הדתיים לתנועה הציונית – היבט היסטורי, והארות אחדות על “קו המשבר” בין דתיים לחילוניים במדינת ישראל – ד”ר יצחק ציטרין

עם השנתון – ד”ר ערן לויזון 

ממדי ירושלים בימי נחמיה ממבט-מקראי – ד”ר ניסן אררט 

ירושלים של מקרא – עיון בתולדותיה של ירושלים כפי שעולה מן המקרא והמקורות החיצוניים – ד”ר יהושפט נבו 

הסוגה של הקינה – לדרכה של מתודה – ד”ר טליה הורוביץ 

מ”מודעות לנמען” כגירוי לשיפור איכות הכתיבה ועד ל”התאמת הכתיבה לנמען” בגירוי לשיפור הכתיבה ולהכוונת אופי השיח בהֶקשר – ד”ר שרה כ”ץ 

מכלול בעיות בעלות שיטות פתרון שונות בהנדסת המרחב – דוד זלצר, ד”ר לאה אוקסמן וד”ר משה סטופל 

המוטיבים הפילוסופיים בשירתו של ר’ בחיי בן יוסף אבן פקודה – מירה שטרית 

ברכות הנהנין – תפיסות ומגמות במשנת התנאים – אלכס גליקסברג 

“הפוליטיקה הקרקעית” של התנועה הציונית בשאלת גאולת הארץ בשנות ה-20 – ד”ר יצחק ציטרין 

היחידות הדתיות בפלמ”ח – ד”ר מרדכי פרידמן 

העקרונות הראשיים של הלמידה הרב-ממדית המודעת – פרופ´ דב לנדאו 

ומחרוזת של דגים (בבלי ב”מ כ”ג ע”א) ביקורת הטקסט וביקורת הסוגיא – ד”ר יעקב אמיד 

תפיסת ההיסטוריה היהודית – בין הראי”ה קוק לחכמת ישראל – הרב רונן לוביץ 

מנהגי חתונה בעין היצירה – פתגמים ושירי עם שנכתבו ביידיש – ד”ר אריאלה קרסני 

ואהיה אצלו אמון – הפתיחה של מדרש בראשית רבה מסע בעקבות משמעותו של מדרש – הרב ד”ר בעז כהן 

עוד על בניות הנדסיות יחודיות – ד”ר סטופל משה 

גיליון מלא

מהדורת דפדוף

עם השנתון – ד”ר ערן לויזון 

חילופי כינויים של דמויות ומקומות – עפ”י “העמק דבר” לנצי”ב – ד”ר נסים אליקים 

מעשה המרגלים בדרמה ובנאום-עיון אינטרטקטואלי – ד”ר ניסן אררט 

“שלם” שהיא “שילה” – ד”ר ניסן אררט 

פרשת השופט גדעון – סיפור אמונה ותעוזה – ד”ר יהושפט נבו 

לבחינת דגמי פרשנות אלגורית של מגילת שיר השירים – ד”ר טליה הורוביץ 

ראשי פרקים בדרכי פרשנות אחדות ובעקרונותיהן – פרופ’ דב לנדאו  

עיון משווה ב”סיפורי הגלימה” – ד”ר אריאלה קרסני 

נבואה וארץ ישראל – ניתוח מתודולוגי במקורות חז”ל – ד”ר ירמיהו מלחי 

הסבה בסדר פסח: נשים ספרדיות מול נשים אשכנזיות – ד”ר יעקב גרטנר 

השפעת מארגנים גרפיים על הבנת סוגיות תלמודיות – ד”ר יעקב אמיד 

חוללות עצמית-המרכיב המוטיבציונלי המנבא הטוב ביותר של ביצוע אקדמי – ד”ר שרה כ”ץ 

“טוב לי לקרוא”-שיטה אחרת לרכישת קריאה – ד”ר אסתר טוב לי 

ראשית ההתנחלות היהודית בעמק החולה בשלהי המאה הי”ט – ד”ר יצחק ציטרין 

העצמת החשיבות של המקם הגיאומטרי לפתרון בעיות ומשימות בהנדסה – ד”ר משה סטופל וד”ר רחל מוגילבסקי 

גיליון מלא

מהדורת דפדוף

• למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון • • למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון •

כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)

מה כדאי לי ללמוד?

תואר ראשון

הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed

תואר שני

.M.Ed בחינוך והוראה

המרכז ללימודים מתקדמים

פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה

חוגים

מסלולים

מסלולים

תוכניות מיוחדות

מדרשות / בית מדרש נשים

"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה

צרו איתנו קשר

הסתרת תמונות

ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד בעיצומה!

מלא/י את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם: