- אודות המכללה
- תארים ראשון ושני
מסלולי תואר ראשון .B.ED
הכשרה להוראה ולתעודת הוראה
חוגי תואר ראשון .B.ED
הכשרה להוראה ולתעודת הוראה
- לימודי המשך
- מסלולים מיוחדים
מסלולים מיוחדים
הכשרת חרדים, בנות צאנז, חב"ד ויוצאי אתיופיה
- מדרשות
מדרשות
למידה אקדמאית ויצירה
- "נחיתה רכה" (סטאז')
- סימולציות
החוג להוראת מתמטיקה
ראש החוג: פרופ' דוד בן-חיים
בואו לרכוש מקצוע לחיים שהוא גם אורח-חיים
החוג מכשיר מורים ומורות להוראת המתמטיקה על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. הלימודים כוללים קורסי מתמטיקה בסיסיים ומתקדמים, קורסים פדגוגיים ודידקטיים להוראת המתמטיקה על פי שכבות הגיל השונות. הלימודים מתקיימים בשני מסלולים: לבית הספר היסודי ולבית הספר העל יסודי.
מרצי החוג בעלי השכלה מתמטית גבוהה וניסיון נרחב בהוראת מתמטיקה ברמות ובמסגרות השונות.
מטרתו של החוג למתמטיקה, היא להכשיר מורים מקצועיים מיומנים למתמטיקה (בחינוך היסודי והעל-יסודי), בעלי התמחות והתמצאות בכלים טכנולוגיים ואחרים, המותאמים לדור הנוכחי ולדור העתיד, תוך מודעות לשינויים ולצורך להתחדש ולהשתלם בהתמדה לאורך כול תקופת התעסוקה בהוראת המקצוע. כמו כן, אנו מצפים מפרחי ההוראה להשפיע על הנעשה בבתי הספר הקולטים אותם ולהוות גורם המשפר את רמת הוראת המתמטיקה במערכת החינוך בישראל.
במסגרת ההכשרה, מוקנה לסטודנטים ידע בסיסי ומעמיק בשטחי המתמטיקה השונים: מתמטיקה קלאסית ומודרנית, עיונית, יישומית ושימושית. במהלך הלימודים מושם דגש על החינוך לפיתוח החשיבה, לחשיבה מסודרת ויצירתית, מלווה ברכישת יכולת לימוד עצמי של נושאים חדשים-מתקדמים ומורכבים. במסגרת הלמודים בחוג, מקנים לסטודנטים לא רק ידע, אלא, בעיקר מיומנויות ויכולות להתמודד עם משימות מתמטיות מגוונות הכוללות אתגרי חשיבה ומציאת פתרונות בדרכים רגילות ובדרכים בלתי-קונבנציונאליות, תוך שילוב בין ענפי המתמטיקה כמקצוע רב-תחומי. במהלך הלימודים, נעשית התייחסות להיבטים הדידקטיים, המתודיים והפסיכולוגים החשובים לקידום ושיפור הוראת המקצוע.
הסטודנט ירכוש מיומנות מיוחדת לטיפול בתלמידים מצטיינים, בהפעלת חוגי העשרה לתלמידים שוחרי מתמטיקה, מחד גיסא, ובטיפול בתלמידים טעוני-טיפוח ובעלי לקויי למידה, בעיקר במתמטיקה, מאידך גיסא.
הלימודים לתואר אקדמי ותעודת הוראה יימשכו ארבע שנים. הלימודים לסטודנטים העונים להגדרה של "סטודנטים מצטיינים" לפי הקריטריונים של האגף להכשרת מורים, יסיימו לימודיהם בתום שלוש שנות לימוד (בתוכן לימוד סמסטר קיץ. התנסות מעשית היא
חלק אינטגראלי ומחייב בלימודים לקראת תואר ותעודת הוראה. ההשתתפות בהתנסות מעשית כוללת:
צפייה בשיעורים, ניתוח הפעילות בשיעורים, העברת שיעורים ונטילת חלק בפעילויות בתי-הספר המאמנים. סטודנטים בחוג, שהם מורים בפועל, יקבלו, על בסיס פרטני, הקלות בהתנסות המעשית. תכניות הלימודים במתמטיקה להכשרת מורים ליסודי ולעל-יסודי בנויות מקורסים מתמטיים וקורסים דידקטיים/מתודולוגיים.
התוכנית לדו חוגי מתמטיקה בעל – יסודי כוללת 30 שעות שבועיות שנתיות של קורסים מתמטיים, 4 שעות שבועיות שנתיות למתודיקה מתמטית/חינוך מתמטי, ועבודה מעשית בשנים ב'-ג'. ראה בנספח 1 את התוכנית המפורטת של העל – יסודי מתמטיקה (לבנים ובנות).
התוכנית להתמחות בהוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי כוללת 30 שעות שבועיות שנתיות של קורסים מתמטיים, 9 שעות שבועיות שנתיות בחינוך מתמטי ועבודה מעשית בשנים ב'-ג'. ראה בנספח 2 את התוכנית המפורטת של היסודי מתמטיקה.
בנוסף לשתי התכניות הראשיות הנ"ל, החוג מקיים לימודי חטיבה מתמטית בת 15 שעות שבועיות שנתיות ללומדים במסלול של החינוך המיוחד (בנים ובנות) וגם ללומדים במסלול היסודי ללא התמחות במתמטיקה.
קורסים במתמטיקה ובמתודיקה (סך הכל) – על-יסודי
א' | קורסי מבוא (6 קורסים, 6 ש"ש) | ש"ש | קורסי קדם | |
מבוא לאלגברה 1 | 1 | |||
מבוא לאלגברה 2 | 1 | אלגברה 1 | ||
טריגונומטריה | 1 | יסודות הנדסת המישור | ||
יסודות הנדסת המישור | 1 | |||
הנדסה אנליטית – יסודות | 1 | |||
מבוא לסטטיסטיקה | 1 | |||
ב' | קורסי חובה (17 קורסים, 21 ש"ש) | |||
אלגברה לינארית | 1 | |||
הנדסה אנליטית מתקדם | 1 | יסודות הנדסה אנליטית | ||
הנדסת המרחב | 1 | יסודות הנדסת המישור וטריגונומטריה | ||
בעיות נבחרות בהנדסת המישור | 1 | יסודות הנדסת המישור | ||
בעיות נבחרות באלגברה | 1 | אלגברה 1 + אלגברה 2 | ||
אלגברה דיסקרטית (קומבינטוריקה) | 1 | |||
הסתברות | 1 | מבוא לסטטיסטיקה | ||
תורת הקבוצות | 1 | |||
תורת המספרים | 1 | |||
חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי | א' | 2 | ||
ב' | 2 | חדו"א א' | ||
ג' | 1 | חדו"א א'+ב' | ||
משוואות דיפרנציאליות | 1 | חדו"א א'+ב'+ג' | ||
אלגברה וקטורית | 1 | יסודות הנדסה אנליטית, אלגברה לינארית | ||
היסטוריה של התפתחות המתמטיקה | 1 | |||
שילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה | 1 | |||
סמינריון במתמטיקה | 3 | בשנה ד' | ||
ג' | קורסי בחירה ( 3 קורסים, 3 ש"ש) 2 קורסים משלושת הראשונים וקורס אחד משני האחרונים | |||
אלגברה נומרית | 1 | |||
אלגברה מודרנית | 1 | |||
לוגיקה מתמטית | 1 | |||
פיתוח חשיבה מתמטית מתקדמת | 1 | |||
בניות גיאומטריות | 1 | בעיות נבחרות בהנדסת המישור | ||
ד' | מתודיקה/חינוך מתמטי (4 ש"ש) | |||
מתודיקה למתמטיקה שנה ב' | 2 | ע"מ יום אחד בשבוע | ||
מתודיקה למתמטיקה שנה ג' | 2 | ע"מ 3 ימים בשבוע – אקדמיה |
פירוט הקורסים ועבודה מעשית לסטודנטיות סדירות מסלול התמחות מתמטיקה מלא
30 ש"ש לימודי מתמטיקה:
שם הקורס | המרצה | שנה א | שנה ב | שנה ג | שנה ד | ||||
א | ב | א | ב | א | ב | א | ב | ||
מספרים שלמים ופעולות | ד"ר אילנה וייסמן | 1 | |||||||
גיאומטריה במישור | פרופ' שרה הרשקוביץ | 1 | |||||||
תורת הקבוצות | ד"ר אילנה וייסמן | 1 | |||||||
חקר נתונים | ד"ר קרני שיר | 1 | |||||||
מאריתמטיקה לאלגברה | ד"ר דוד פרייברט | 1 | |||||||
תורת המספרים | ד"ר אליק פלטניק | 1 | |||||||
מספרים רציונאליים א' | ד"ר אילנה וייסמן | 1 | |||||||
אלגברה | ד"ר דוד פרייברט | 1 | |||||||
מבוא לסטטיסטיקה | ד"ר קרני שיר | 1 | |||||||
גיאומטריה: מדידות וטרנספורמציות | ד"ר אילנה וייסמן | 1 | |||||||
מת' בסביבה מתוקשבת (מתוקשב) | ד"ר אליק פלטניק | 1 | |||||||
אוריינות מתמטית ותובנה מספרית | ד"ר ג'וני אוברמן | 1 | |||||||
מספרים רציונאליים ב' | ד"ר ג'וני אוברמן | 1 | |||||||
לוגיקה מתמטית | ד"ר קרני שיר | 1 | |||||||
קומבינטוריקה | ד"ר אילנה וייסמן | 1 | |||||||
בעיות נבחרות באלגברה | ד"ר יניב ביטון | 1 | |||||||
משימות העשרה לפיתוח חשיבה מת' | ד"ר יניב ביטון | 1 | |||||||
גיאומטריה במרחב | ד"ר ג'וני אוברמן | 1 | |||||||
גיאומטריה – אינטואיציות והוכחות | ד"ר יניב ביטון | 1 | |||||||
סדרות | ד"ר רותי סגל | 1 | |||||||
חקר ופתרון בעיות (קורס מתוקשב) | פרופ' שרה הרשקוביץ | 1 | |||||||
מערכות מספרים | ד"ר אבי סיגלר | 1 | |||||||
פונקציות וגרפים | ד"ר סטלה גידלביץ' | 1 | |||||||
בניות גיאומטריות | ד"ר יניב ביטון | 1 | |||||||
תולדות המתמטיקה | ד"ר ג'וני אוברמן | 1 | |||||||
מבוא לאנליזה והיבטים אנליטיים | ד"ר אליק פלטניק | 1 | |||||||
חדו"א | ד"ר אליק פלטניק | 1 | |||||||
סמינריון מתמטי | ד"ר יניב ביטון | 2 | 1 |
לימודי חינוך מתמטיקה 9 ש"ש + עבודה מעשית:
שם הקורס | המרצה | שנה א | שנה ב | שנה ג | שנה ד | ||||
א | ב | א | ב | א | ב | א | ב | ||
מתודיקה של הוראת מתמטיקה א' | רות ברגר-ברבן | 1 | |||||||
התפתחות המושגים המתמטיים | ד"ר סטלה גידלביץ | 1 | |||||||
ראשית לימודי המתמטיקה | כרמית טל | 1 | |||||||
מתודיקה של הוראת מתמטיקה ב' | כרמית טל | 1 | |||||||
תכנון יחידות הוראה במתמטיקה | רותי ברגר ברבן | 1 | |||||||
עקרונות וגישות בחינוך מתמטי | רותי ברגר-ברבן | 1 | |||||||
מחקר בחינוך מתמטי | ד"ר שרה הרשקוביץ | 1 | |||||||
הערכת הישגים במתמטיקה | ד"ר יניב ביטון | 1 | |||||||
סדנה להוראה מתקנת + התנסות | ד"ר ענבל קולושי | 1 | |||||||
עבודה מעשית | V | V | V | V | V | V | |||
סה"כ קורסים | 8 | 5 | 7 | 8 | 1 | 4 | 3 | 3 |
שם מרצה | טלפון | מייל |
פרופ' דוד בן-חיים | 052-7724840 | davidb@cc.technion.ac.il |
פרופ' שרה הרשקוביץ | 054-4646174 | sarah@cet.ac.il |
פרופ' משה סטופל | 052-8385608 | stupel@bezeqint.net |
פרופ' ויקטור אוקסמן | 050-7869201 | victor.oxman@gmail.com |
ד"ר ג'וני אוברמן | 050-3231523 | joni_a2@lavi.co.il |
ד"ר יניב ביטון | 052-8917564 | yanivb@cet.ac.il |
ד"ר מירלה וידר | 054-4646980 | mirelaw@walla.co.il |
ד"ר אילנה וייסמן | 054-4360759 | waisman.ilana@gmail.com |
ד"ר אבי סיגלר | 04-9920108 | avibsigler@gmail.com |
ד"ר רחל מוגילבסקי | 050-5729738 | rachel.mog.1941@gmail.com |
ד"ר אליק פלטקין | 053-8264093 | umapalatnik@gmail.com |
ד"ר דוד פרייברט | 054-2770266 | davidfraivert@gmail.com |
ד"ר קרני שיר | 054-5521219 | karniy@yahoo.com |
ד"ר רותי סגל | 050-7618419 | rutisegal@gmail.com |
ד"ר אנה פרוסק | 054-6420457 | annapr@013.net |
ד"ר ענבל קולושי | 054-4873914 | inbalmin@gmail.com |
ד"ר סטלה גידלביץ | 052-6553545 | stellagid@gmail.com |
M.A רותי ברגר-ברבן | 050-5932811 | ruthbe@gmail.com |
M.A זהבית סובול | 052-7833686 | ori.sobol@gmail.com |
M.A כרמית טל | 050-7620213 | carmitt@cet.ac.il |
למערכת לימודים לחץ כאן
פרופ' דוד בן-חיים
davidb@cc.technion.ac.il
052-7724840
פרופ' שרה הרשקוביץ
sarah@cet.ac.il
054-4646174
פרופ' משה סטופל
stupel@bezeqint.net
052-8385608
קבלת סטודנטים:
בניין המנהלה (קפיטריה), קומה ג', חדר 642
04-8780032
בתיאום מראש
כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)
מה כדאי לי ללמוד?
תואר ראשון
הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed
תואר שני
.M.Ed בחינוך והוראה
המרכז ללימודים מתקדמים
פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
חוגים
- חינוך מיוחד
- מקרא
- תורה שבעל פה
- חינוך מתמטי
- היסטוריה
- אנגלית
מסלולים
- הכשרה מורות לגיל הרך
- הכשרת מורים לבית הספר היסודי (כיתות א'-ו')
- הכשרת מורים לבית הספר העל-יסודי (ז'-י')
- הכשרת מורים לחינוך מיוחד
מסלולים
- המרכז ללימודים מתקדמים, פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה
- השלמת תואר בוגר בהוראה (.B.Ed)
- הרחבת הסמכה לבעלי תואר אקדמי ותעודת הוראה
- הרחבת הסמכה לגננות/מורים בעלי תואר מוסמך בכיר
- תעודת הוראה לאקדמאים דתיים
- פיתוח מקצועי
- לימודי תעודה
- אבני ראשה - תוכנית להכשרת מנהלים
תוכניות מיוחדות
מדרשות / בית מדרש נשים
"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה
- רג"ב (ראש גדול בהוראה) - מסלול מצוינות
- הכשרת יוצאי אתיופיה
- מסלול להכשרת חרדים
- מסלול להכשרת גברים
- מסלול בנות צאנז - בית חנה
- מסלול בנות חב"ד - בית רבקה
- "תואר בטוהר" - מסלול השלמת .B.Ed לבוגרות
- סמינר או מכללה חרדית
- אמיצי רוח - מסלול מואץ לתואר ראשון ושני למצטינות
- כפני רוח – לימוד אקדמי בשילוב אולפנא ושירות לאומי
- מדרשת שאנן - לימודי תואר בשילוב בית מדרש בין-תחומי
- בית מדרש נשים אלי-ה - נשים לומדות ויוצרות
- בית מדרש אשכולות - שילוב ייחודי תלמוד, הלכה ומחשבה
- עורי צפון – לימודי מדרשה בשילוב לימודים אקדמיים
- התמחות בהוראה (סטאז')
- סדנאות התמחות (סטאז') ל"סדירות"
- סדנאות ההתמחות (סטאז') "לבנים תורניים"
- קורסים לגננות ולמורים "חדשים"
- קורסי "חונכים ומלווים"
צרו איתנו קשר
- טלפון: 04-8780000
- פקס: 04-8714445
- כתובת: רח' הים התיכון 7, קריית שמואל, חיפה
- ימים א'-ה': 19:00-08:30 | יום ו': 13:00-09:00