חוללות עצמית - אבחון והתערבות: שימוש במתודולוגיה איכותית לחשיפת אמונות חוללות בתחום החינוך

פרופ’ שרה כץ

30.00

הספר הנוכחי מיועד לאנשי-חינוך ולכל המתעניין בתחומי המוטיבציה והחוללות-העצמית של לומדים בגילאים שונים, בהנחה שהקורא מכיר את הספר שהוא מבוא לתחום, והוא מבקש ללמוד כיצד הדברים מתבצעים הלכה ולמעשה ומהם המלווים את העשייה בשלבים השונים.

זהו ניסיון לתרגם את נושא החוללות העצמית מהתאוריה אל המעשה על-ידי שימוש במודל ה”פינג-פונג” שבסיסו הוא הוראה מעצבת מונחית ביצוע.
בספר, אוסף אותנטי של ניסיונות לעצב ולהעצים אמונות חוללות של לומדים בתחומים ספציפיים מגוונים. תלמידים רבים מדי נסוגים היום באופן מתמיד מתחומים מסוימים מפני שאיש לא טרח לטפח את הכישורים המוטיבציוניים שלהם בתחומים אלה קודם. לא לטפח חוללות עצמית פירושו למעול בתפקידנו כמורים וכמחנכים.

המחקר בנושא החוללות העצמית ברובו התנהל ומתנהל באמצעות מתודולוגיות כמותיות בספר זה אנו מציעים לראשונה לחשוף פרופיל של חוללות עצמית על-ידי שימוש בפרדיגמה איכותית-קונסטרוקטיביסטית בכל פרק נבנה מגוון של כלים להתערבות באוכלוסיות שונות, מודגשים שיקולי הדעת, ההחלטות והלמידה מההתנסות המדווחת, ומובאות עצות לפרחי-הוראה או למורים המתעתדים להתנסות בהתנסויות דומות. הכתיבה החווייתית מאפשרת לקורא להרגיש את מה שהתרחש בשדה והיא מזמינה חשיבה תיאורטית ביקורתית ורפלקטיבית עתידית.

• למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון • • למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון •

כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)

מה כדאי לי ללמוד?

תואר ראשון

הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed

תואר שני

.M.Ed בחינוך והוראה

המרכז ללימודים מתקדמים

פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה

חוגים

מסלולים

מסלולים

תוכניות מיוחדות

מדרשות / בית מדרש נשים

"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה

צרו איתנו קשר

הסתרת תמונות

ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד בעיצומה!

מלא/י את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם: