היחידה ללימודי חוץ

היחידה מציעה לקהל הנרשמים הרחב מגוון של קורסי הכשרה מקצועית והעשרה אישית המושתתים על חידושים בתחומים הרבים. ללמוד היום מה שנחוץ למחר!
בנינו שלד איכותי לקורסים המגוונים שיאפשר למידה מקצועית, יישומית, מעמיקה וחווייתית שבין השאר תחשוף את המשתתפים לעדכונים עכשוויים בתחומים הרבים.

ההכשרה במסגרת לימודי חוץ מיועדת לאנשי מקצוע הבאים מתחומים שונים וכן לקהל ללא רקע השכלתי קודם, המעוניינים להתמקצע בתחום בו בחרו.
העמידה בדרישות הקורס תזכה בתעודה יוקרתית מטעם האקדמית שאנן. הסגל האקדמי המלמד ביחידה זו ברמה מקצועית גבוהה ומביא עימו ניסיון רב שנים.

מנהלת היחידה: ד”ר חיה ילינק
מזכירת היחידה: גב’ נאווה אביטל ביינסאי 04-8780028 | navaben@shaanan.ac.il
לצפייה בחוברת הקורסים לחצו כאן | להרשמה מקוונת לחצו כאן

מרצה: גב’ יהודית שכטר
תאריך פתיחה: יום שלישי, ט’ בחשוון תשפ”ד, 24/10/2023
שעות הקורס: 19:00-17:30

מבוא הקורס
כלים אימוניים נבחרים להעצמה אישית של כל משתתף.

מטרות הקורס
המשתתפים יצאו עם תחושת מסוגלות, סיפוק וערך עצמי שיובילו להצלחה בכל תחומי החיים.

נושאי הלימוד בקורס
כל מפגש יוקדש להכרת כלי חדש מעולם האימון.
ניהול זמן יעיל, מעורבות, אחריות לעומת אשמה, השפעה ודאגה, מושלמות לעומת מצוינות ועוד.

יתרונות הקורס
קורס סדנאי שמאפשר ביטוי אישי לכל משתתף באווירה נינוחה ומאפשר הזדמנות להתפתחות אישית. הכלים בקורס מתאימים לכל שטחי החיים.

קהל היעד

  • בני 18 ומעלה, שמעוניינים להתנסות בתהליך אימון מרתק.
    חובות הלומדים בקורס
  • חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים ומילוי המטלות שתיתן על ידי המאמנת המובילה.

מספר מפגשים
8 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמית הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: עו”ד קובי סיט
תאריך פתיחה: יום שלישי, ב’ בחשוון תשפ”ד, 17/10/2023
שעות הקורס: 18:30-17:00

מבוא הקורס
עולם המדיה שינה את חיינו ולא פעם נשאלת השאלה האם המדיה משקפת את המציאות או שהמדיה קובעת את המציאות. מהפכת המידע גרמה למדיה הדיגיטלית למוצר הנצרך ביותר בעולם ונדמה כי מהפכת “החלונות” הפכה כל בית למקום שיש בו יותר מסכים מחלונות וכל אדם מבלה זמן רב בהתבוננות במסך מאשר התבוננות במציאות חייו.

מטרות הקורס

  • הכרת המושג מדיה דיגיטלית.
  • הכרת פלטפורמת הדיגיטל, המדיה והניו-מדיה.
  • הכרת עולם הרשתות החברתיות.הכרת משמעות עידן ה- AI
  • יצירה בוחנת וביקורתית במציאות.
  • הכרת ז’נרים בעולם התוכן – דרמה, ריאליטי, דוקומנטרי, חדשותי, עיתונות חוקרת, רצף אולפני.
  • הכרת המדיה הדיגיטלית והעולם התורני.

נושאי הלימוד

  • היסטוריית מהפכת המידע.
  • מהפכת החלונות, האינטרנט, המסרים המיידיים והרשתות החברתיות.
  • משמעות התוכנית, החינוכית, התרבותית והכלכלית של הרשתות החברתיות ושל עולמות התוכן.
  • למידת ז’נרים תוכניים מובילים בעולם התוכן הדיגיטלי – אקטואליה, חדשות, מגזינים, תיעודי, דרמה, מוזיקה וכו’.
  • מהפכת הריאליטי והבינה המלאכותית.

יתרונות הקורס

  • חיבור והקניית כלים להבנה וצריכה של העולם הדיגיטלי.
  • בחינה ביקורתית של תוכני הדיגיטל.
  • הבנת השפעה של ומגמות העולם הדיגיטלי על העתיד.
  • חיבור לעולם התוכן הישראלי והבין־לאומי.

קהל היעד
בני 18 ומעלה, בוגרי בתי ספר תיכוניים.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85% מהמפגשים ופרויקט גמר.

מספר מפגשים
10 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן. 

מרצה: אדריכל אופיר זאבי
תאריך פתיחה: יום רביעי, ג’ בחשוון תשפ”ד, 18/10/2023
שעות הקורס: 20:15-17:00

מבוא
אנו מתנהלים במרחב ובזמן. אנו קולטים באמצעות חמשת החושים שלנו את המקום שאנו נמצאים בו וקוראים לחוויה.
בקורס זה נלמד לעצב את החוויה הרצויה לנו לטובת רווחתו הרגשית והנפשית של האדם. נלמד לייצר את הגירוי המרחבי המפעיל את חמשת החושים ההולם והמיטבי ביותר.

מטרות התוכנית
להכשיר ולהעשיר מתעניינים בתחום עיצוב הפנים.

נושאי הלימוד

  • פיתוח חשיבה קונספטואלית — מרעיון לדו-ממד, לתלת-מימד והתמרתו למרחב.
  • פיתוח גליונות השראה שרטוט אדריכלי ככלי ביטוי של המעצב — הכנת תוכניות וחתכים.
  • תורת הצבע
  • תאורה טבעית ומלאכותית
  • תכנון חדרי רחצה ומטבחים
  • תפקידה של הדקורציה

יתרונות הקורס
חיבור עולם הרוח עם עולם החומר, פיתוח חשיבה רעיונית יצירתית והפיכתה ליישומית ופרקטית בחיי היום-יום.

קהל יעד
בני 18 ומעלה, בעלי 12 שנות לימוד + ריאיון אישי

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים ומעורבות בשיעורים. במהלך השנה יוגשו שלושה פרויקטים שהציון שלהם חייב להיות עובר, מעל 65. יש להגיע למפגשים עם תוצרים של משימות הבית.
ההגשות תתבצענה לפי תבנית ההגשה שיתנו ע”י המנחים.

מספר מפגשים
28 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: גב’ יפעת קפלן פלד
תאריך פתיחה: יום רביעי, ג’ בחשוון תשפ”ד, 18/10/2023
שעות הקורס: 19:00-17:30

מבוא הקורס

  • סקירת סוגי האירועים הקיימים
  • תפקיד המפיק
  • שלבים ראשוניים בבניית אירוע
  • סקירת קונספטים שונים והבנת שוק הפקת האירועים בארץ ובעולם.

מטרות התוכנית
הכשרת מפיקי אירועים לאירועי תרבות ולאירועים פרטיים למוסדות חינוך, עיריות, חברות ועוד.

נושאי הלימוד

  • ניהול אומנותי וקריאייטיב.
  • ניהול טקסים ואירועים רשמיים.
  • ניהול תקציב ובניית תרשים – ניהול פרויקטים גדולים.
  • ניהול והפקת אירועים: בניית ליין אפ, תיק הפקה, עבודה עם ספקים וניהול במה.
  • לימוד דגשים בניהול מזון ומשקאות.

יתרונות הקורס

  • הקורס יכשיר את הקבוצה לעבודה בכל משרד אירועים או באופן עצמאי וכן יוכלו הבוגרים להשתלב בעבודה בשוק האירועים המוסדיים והחינוכיים או לקבל יסודות לניהול תקציבי תרבות
  • בנייה וניהול פרויקטים
  • הידע שיוקנה בשוק יתרום לתלמידים למצוא עבודה בתחום זה

קהל היעד

  • מתאים למי שאוהב ליצור.
  • מתאים למי שמכוון לעבודה בתחום השירות ויחסי האנוש.
  • בעלי יכולות אומנותיות או מנהליות.
  • ידע בתוכנת אקסל עדיף ידע בפאוורפוינט.
  • יכולת ניהולית לעבוד עם רשויות ומול ספקים.

חובות הלומדים בקורס
שתי הגשות הכוללות פריזנטציה מול כל תלמידי הקורס:
1 . הגשת קונספט עיצוב + תוכן אחד פיתוח: עיצוב דמוי אירוע – עריכת שולחן או פעילות אחרת המדמה עיצוב האירוע.
בניית פריזנטציה בפאוורפוינט לפני הכיתה.
2 . הגשת עבודה אחת שכוללת תיק הפקה שלם עם כל מרכיביו לאירוע המוני עם
טבלת אקסל תקציבי.

מספר מפגשים
15 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: ד”ר כרמית גל
תאריך פתיחה: יום שני, ח’ בחשוון תשפ”ד, 23/10/2023
שעות הקורס: 19:00-17:30

מבוא
CBT הוא ראשי תיבות של ” Cognitive Behavioral Therapy ” משמעותו בעברית “טיפול קוגניטיבי התנהגותי”. מדובר בגישה בפסיכולוגיה שמתמקדת בקשרים בין מחשבות, רגשות והתנהגות.
מטרת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי היא לעזור לאנשים להבין את הקשר בין מחשבות לרגשות והתנהגות, ואיך מחשבות שליליות או לא ריאליסטיות יכולות לגרום לקשיים רגשיים. הטיפול עוסק בשינוי מבני מחשבה והתנהגות, ומטרתו לשפר את איכות החיים ולהפחית תסמינים רגשיים.

מטרות התוכנית
במהלך הסדנה ירכשו המשתתפים ידע על אבני היסוד של הגישה הקוגניטיבית התנהגותית כאשר בהמשך נלמד ליישם הלכה למעשה את עקרונות שיטת הטיפול בחיי היום־יום באמצעות תרגולים קבוצתיים ודיונים מעמיקים.

נושאי הלימוד
הבנת מהות הגישה הקוגניטיבית התנהגותית – CBT

  • היכרות עם היסודות של הגישה, כולל הבנת מהות הקשר בין מחשבות, רגשות והתנהגות.
  • מיומנויות לניתוח מחשבות והתנהגות.
  • מיומנויות לוויסות רגשי.
  • מיומנויות תקשורת ופתרון בעיות.
  • פיתוח חוסן רגשי והתמודדות עם מצבי לחץ.
  • שינוי התנהגות ושיפור איכות החיים.

במהלך הסדנה, ילמדו המשתתפים גם את הדרכים שאפשר ליישם בהן את מה שלמדו על יחסיהם עם אחרים במקום העבודה, עם הילדים ובהתמודדות עם כל מיני אתגרים שעומדים לפניהם.

יתרונות הקורס

  • שיפור ברגולציה רגשית
  • מיומנויות תקשורת יעילות
  • מיומנויות פתרון בעיות
  • בניית חוסן רגשי
  • נגישות ואפשרות ליישום מיידי

קהל היעד
כל מי שמעוניין לרכוש ארגז כלים להתמודדות במגוון רחב של מצבים.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים.

מספר מפגשים
10 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: ד”ר רוית רוטנברג
תאריך פתיחה: יום רביעי, י”ז בחשוון תשפ”ד, 1/11/2023 
שעות הקורס: 16:30-15:00

מבוא הקורס
השפה האנגלית היא כיום השפה הבינלאומית העיקרית בעידן המודרני, ועל כן אנו חותרים להעניק לתלמידים שלנו יתרונות חיוניים ברכישת כישורי השפה הזו. אנו שמים דגש על הבנת הנקרא, פיתוח אוצר מילים ומציעים לתלמידים מגוון רחב של פעילויות שמטרתן לחזק ולשפר את מיומנויות של קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה.

מטרות התוכנית
•חיזוק אבני היסוד של השפה האנגלית
•שיפור יכולות התקשורת באנגלית: דרך הלימוד ותרגול בשפה אנגלית, אנחנו שואפים לשפר
את יכולת התלמידים להביע את עצמם בשפה האנגלית בצורה ברורה. הקורס מתקיים
בקבוצות קטנות ומתמקד בפיתוח דיון, המעצים את הקשר החברתי והשימושי של השפה.
•חיזוק היכולת להתמודד עם השפה באנגלית בארבע מיומנויות שפה דיבור והאזנה, קריאה
וכתיבה על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך.
•הרחבת אוצר מילים המומלץ על ידי משרד החינוך ) 1BAND (; התלמידים יעשירו את שפתם
באמצעות לימוד מילים חדשות ושימוש בהן.
•התמודדות עם מגוון טקסטים ברמת בית ספר יסודי.

נושאי הלימוד
•אבני יסוד של השפה האנגלית.
•אוצר מילים על פי נושאים שונים.
•מבנים תחביריים מותאמים לרמת הלומדים.
•מבנים דקדוקיים מותאמים לרמת הלומדים.

יתרונות הקורס
•התאמה אישית: קורס האנגלית שלנו מתאים לצרכים האישיים של כל תלמיד ומסייע לפתח
את יכולותיו השפתיות והתקשורתיות בצורה מותאמת אישית.
•שימוש בטכנולוגיה: הקורס משתמש בכלים וטכנולוגיות מתקדמות שמעניקות לתלמידים
חוויית למידה עשירה ומעניינת.
•חוויית למידה מגוונת: התלמידים ילמדו בקורס על פי מגוון נושאים מעניינים, מקוריים ושונים
שמעשירים את הלימוד ומפתחים יכולות חדשות.
•דגש על כישורי הדיבור: הקורס מקנה דגש על כישורי הדיבור, דבר שמפגיש את התלמידים
עם יכולת לתקשר באנגלית בביטחון.
•חוויית למידה מהנה: הקורס בנוי על יצירת חוויית למידה חיובית ומהנה באמצעות משחקים
ותרגולים קבוצתיים מעניינים.

קהל היעד
תלמידי בית הספר יסודי בכיתות ה’-ו’

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים.

מס’ מפגשים
20 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

מרצה: ד”ר רוית רוטנברג
תאריך פתיחה: יום שלישי, ב’ בחשוון תשפ”ד, 17/10/2023
שעות הקורס: 19:00-17:30

הקורס המוביל ללימוד אנגלית למבוגרים: “שפרו את יכולת התקשורת האנגלית שלכם ופתחו עולמות חדשים!”

מבוא הקורס
הקורס מיועד לאנשים המעוניינים לרכוש או לשפר את ידיעותיהם בשפה האנגלית. יכולתהתקשורת באנגלית היא מיומנות חשובה בעולם היום-יומי, בתחום העסקים והתחומים האקדמיים.
אנחנו כאן כדי לעזור לכם לשפר את כישוריכם ולפתח את הביטחון האישי בשפה האנגלית.
במהלך הקורס תוכלו ליהנות מחוויית למידה מרתקת ומגוונת במסגרת איכותית. בקורס נתמקד בשיפור מיומנויות קריאה, כתיבה, שמיעה ודיבור תוך דגש על הבנת מבנה השפה וטיפוח אוצר מילים באנגלית. הלימוד בשילוב תרגולים מגוונים, דיונים קבוצתיים והבנה של טקסטים מגוונים.

מטרות התוכנית

  • שיפור יכולת התקשורת המילולית באנגלית.
  • התנהלות עצמאית בשפה האנגלית במגוון מצבים יום-יומיים.
  • חיזוק כישורי הקריאה וההבנה של טקסטים בשפה האנגלית.
  • הבנה של מבנה השפה האנגלית לרבות מבנים דקדוקיים.
  • שיפור יכולת הכתיבה באנגלית במגוון סוגי תוכן.
  • הכרת טכניקות למידה עצמית ויעילה בשפה האנגלית.

נושאי הלימוד

  • תקשורת במצבים מגוונים: לימוד של דיאלוגים וביטויים שימושיים לשימוש במצבים יום-יומיים כמו קניות, פגישות עם חברים, טלפונים ונסיעות.
  • קריאה עצמאית: פיתוח כישורי הקריאה באמצעות קריאת מאמרים, בלוגים וטקסטים איכותיים ודיון עליהם.
  • כתיבה: נרשום מכתב רשמי, פסקת הבעת דעה, מתן המלצה וכו’.
  • שיפור הבנת השפה האנגלית: עבודה על מבנה השפה וחוקי הדקדוק הבסיסיים כגון זמנים וחלקי המשפט השונים.
  • תרגול ביטויים ומונחים בשפה האנגלית.

יתרונות הקורס

  • המורים בקורס הם מורים מוסמכים לאנגלית המיומנים בהוראת האנגלית למבוגרים, דבר המבטיח הוראה איכותית ומקצועית.
  • הקורס משתמש במגוון כלים דיגיטליים המשפרים את חוויית הלמידה.
  • הקורס מספק משימות לתרגול בבית כך שתוכלו להתקדם בלימוד האנגלית מעבר למסגרת השיעור.
  • הקורס מספק מגוון רחב של חומרים ללימוד, כולל טקסטים, מאמרים, קטעי וידאו, שיעורים מוקלטים ועוד. הדבר מקנה גישה עשירה לתוכן שפתי המסייע לשיפור הידע והבנת השפה.

קהל היעד
מבוגרים עם ידע בסיסי באנגלית.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים.

מספר מפגשים
24 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: ד”ר חגי מזוז
תאריך פתיחה: יום שלישי, ב’ בחשוון תשפ”ד, 17/10/2023
שעות הקורס: 18:30-17:00

מבוא הקורס
ראשיתה של דת האסלאם היא בית’רב (אלמדינה), שבה חיו שלושה שבטים יהודיים גדולים שעימם בא מוחמד במגע. מסיבה זו ההתעניינות של מוסלמים בדת היהודית קיבלה ביטויים רבים, החל מהקוראן. מטרת ההרצאות היא לעמוד על סוגיית המגעים הבין-דתיים בין יהודים למוסלמים.
לשם כך נעיין במקורות כגון טקסטים אסלאמיים ליתר דיוק, תרגומים שלהם לעברית ויהודיים וניחשף להיקף הקשר בין מאמינים משתי הדתות.

מטרות התוכנית
לימוד והיכרות עם סוגיית יחסי יהודים-מוסלמים.

נושאים מרכזיים

  • מוחמד והיהודים: ראשית המפגש היהודי-מוסלמי ומשמעותו בימינו.
  • מעמד היהודים לפי האסלאם ויהודים יוצאי דופן.
  • גישתו והתייחסותו של הרמב”ם כלפי דת האסלאם.
  • השקפות יהודיות על האסלאם והפולמוס הבין-דתי.
  • תכנים מדרשיים בספרות האסלאמית.

יתרונות הקורס
קהל השומעים ילמד ויכיר את סוגיית יחסי יהודים-מוסלמים בעבר ובהווה.

קהל היעד
פתוח לקהל הרחב ולשוחרי הידע.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85% מהמפגשים.

מס’ מפגשים
5 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: גב’ הדס ילינק
תאריך פתיחה: יום שלישי, ג’ בחשוון תשפ”ד, 18/10/2023
שעות הקורס: 18:30-17:00

מבוא
העולם שאנו מכירים נמצא בתהליך מואץ של שינוי. 70% מחיות הבר נכחדו, האקלים משתנה ומקצין, הטמפרטורות עולות וכל אלה משפיעים על החיים שלנו ועל עתיד ילדינו.
בקורס נעמיק בשורשים למשבר הסביבתי-אקלימי שהעולם מצוי בו, כיצד זה משפיע עלינו, והאם לתורה שלנו יש אמירה בעלת משמעות ואופטימית בנושא?

מטרות התוכנית

  • היכרות עם המשבר הסביבתי-אקלימי.
  • היכרות עם סוגיות בוערות בתחום הסביבתי.
  • למידה של מקורות תורניים בהקשר הסביבתי.

נושאים מרכזיים

  • מבוא לקיימות ואיכות סביבה.
  • האם היהדות היא אקוצנטרית או ביוצנטרית? או גם וגם? מה תפקיד האדם ואחריותו לתיקון העולם?
  • שבת – שמיטה – תרבות הצריכה.
  • מזון למחשבה – על אכילה, צמחונות וברכות.
  • בזבוז מזון ומצוות בל תשחית
  • נחלת הכלל ורשות הרבים
  • זיהום אוויר והרחקת מפגעים
  • תכנון עירוני סביבתי–יהודי

יתרונות הקורס
נושא אקטואלי, סוגיות שמשפיעות על איכות החיים שלנו ושל ילדינו מתוך חיבור לתורה וליהדות.

קהל היעד
פתוח לקהל הרחב.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים.

מספר מפגשים
8 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: ד”ר דוד שניאור
תאריכים: יום שני, ח’ בחשוון תשפ”ד, 23/10/2023
יום שני, כ”ט בחשוון תשפ”ד, 13/11/2023
יום שני, כ”א בכסלו תשפ”ד, 4/12/2023
שעות הסיורים: 14:00-8:30

מבוא הקורס
בסיפורי המקרא שזורים מושגים ותיאורים רבים של הסביבה והמרחב. רוב פרשני המקרא לא זכו לסייר בארץ ישראל ולפגוש את האתרים המקראיים מקרוב. לנו יש את הזכות וגם את החובה לצאת ולטייל במקומות שחיו בהם אבותינו בבחינת “קום והתהלך בארץ לאורכה ולרוחבה כי לך אתננה”.

מטרות התוכנית
חיבור בין למידת פסוקי המקרא לנופים, לגאוגרפיה של הארץ ולממצאים הארכאולוגיים.
למידה חוץ-כיתתית המאפשרת לטעום בדרך לימוד אחרת, המשלבת בין התיאורים והסיפורים של התנ”ך ובין השטח.

נושאי הלימוד

  • העיר המקראית: מבנה העיר העליונה והתחתית, מפעל המים.
  • מקורות המים במקרא: ים, נחל, גשם, בור ובאר.
  • רעיית צאן וחקלאות בתקופת המקרא.

יתרונות הקורס

  • למידה חוץ-כיתתית מעניינת ומגוונת.
  • הכרת אתרים ודרכים מקראיות.
  • קריאת סיפורי המקרא במקום ובמרחב שהתרחשו בו.

קהל היעד
פתוח לקהל הרחב.

חובות הלומדים בקורס
השתתפות בסיורים.

מספר מפגשים
3 מפגשים 23/10/2023 , 13/11/2023 , 4/12/2023 משעה 14:00-8:30 .

מרצה: ד”ר רחל הס־גרין
תאריך פתיחה: יום רביעי, ג’ בחשוון תשפ”ד, 18/10/2023
שעות 18:30-17:00

מבוא
קורס זה מיועד להורים שרוצים להבין וללמד את ילדיהם מתמטיקה בדרך מהנה ותורמת לפיתוח החשיבה ולחיים.

מטרות התוכנית
ללמוד וליישם שיטות לפיתוח את החשיבה המתמטית לילדים במהלך החיים עצמם.

נושאי הלימוד

  • פיתוח חשיבה יצירתית ויזמית לילדים
  • איך לגדל ילדים שסוף סוף אוהבים ללמוד מתמטיקה
  • סיפורים חשבוניים, חיבור וחיסור, צורות והעשרה אינסטרומנטלית
  • איך מלמדים מתמטיקה במהלך הטיול

יתרונות הקורס

  • כלים להוראה ולמידה בתוך הבית ומחוצה
  • נלמד כיצד להשתמש במתמטיקה בתחומי חיים אחרים וחשובים.
  • כאן נראה איך להפוך את החשבון ליישומי, שימושיי ולא רק לשיעורי מתמטיקה.

קהל היעד
הורים לילדים בני שלוש–עשר גננות ומורים.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85% מהמפגשים.

מספר מפגשים
4 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

מרצה: גב’ רותי חר”ן
תאריך פתיחה: יום שלישי, ב’ בחשוון תשפ”ד, 17/10/2023
שעות הקורס: 18:30-17:00

מבוא
סטייל תרפי עוסק בקשר בין עולם הלבוש לעולם הנפש. מחקרים מראים שיש קשר בין לבוש למשמעויות אתיות ואסתטיות. שיטת סטייל תרפי עוסקת בתנועה שבין פנים לחוץ ולהפך ומחזקת את החיבור לעצמי ובונה חוסן רגשי. בגילאים השונים מתקיימים שינויי חיים טבעיים המשפיעים על תחושות היום-יום. בקורס נתבונן בעצמנו באמצעות ארון הבגדים, נלמד לחזק את דימוי הגוף, ניזכר בחוויות וזיכרונות ונתבונן יחד בציר החיים האישי.

מטרות התוכנית

  • לחזק את תחושת הרווחה הנפשית של המשתתפות.
  • מתן כלים לקבלה עצמית והפחתת ביקורת פנימית.
  • יצירת אווירה קבוצתית נעימה ומקבלת ללא שיפוטיות, העצמה נשית.
  • לצייד את היוצאת מהקורס בארגז כלים שמחבר בין עולם הפנים לבחירות הבגדים

נושאי הלימוד

  • המשמעות הרגשית של בגדים
  • פסיכולוגיה של הלבוש
  • שינוי באמצעות סטיילינג תרפי
  • עולם הצבע ועולם הרגש, הפסיכולוגיה של השופינג
  • מה ארון הבגדים שלי מספר עליי? בגדים כסיפור של חוויות, זיכרונות וגעגוע.
  • העברה בין-דורית: קשר אם ובת / סבתא ונכדים, באמצעות בחירות הבגדים שלנו.
  • היכרות עם סגנונות הלבוש והקשר שלהם לדימוי גוף
  • הבגד כחוזקה אישית – פיתוח דימוי גוף חיובי באמצעות בגדים

יתרונות הקורס
מפגש נעים ומשמח, נותן כלים שימושיים לחיזוק הרווחה והחוסן הרגשי.

קהל היעד
נשים מהקהל הרחב.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85% מהמפגשים. במהלך הקורס ייתנו מטלות בית, מומלץ להביאן למפגש.

מספר מפגשים
8 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: ד”ר רחל הס־גרין
תאריך פתיחה: יום רביעי, ג’ בחשוון תשפ”ד 18/10/2023 
שעות הקורס: 20:15-18:45

מבוא
קורס זה מיועד לכל מי שרוצה להביא את החשיבה שלו לרמה הבאה. להיות חד יותר, לזכור יותר, לנהל את הזמן ולהתמצא במרחב טוב יותר. מחקרים מראים שאימון מוחי תורם ליכולת התפקודית ולשמחת החיים.

מטרות התוכנית
ללמוד וליישם שיטות לשמירה ופיתוח קוגניטיבי, שיפור מיומנויות זיכרון והתמצאות במרחב, היכרות עם כלים מגוונים לפיתוח חשיבה, למידה על הקשר בין תנועה וקוגניציה.

נושאי הלימוד

  • פיתוח חשיבה יצירתית.
  • שיטות לשיפור הזיכרון.
  • שיפור יכולות מתמטיות והעשרה אינסטרומנטלית.
  • התמצאות במרחב ובזמן.
  • כלים טכנולוגיים לשיפור האינטלגנציה.

יתרונות הקורס

  • נלמד איך לפתח אינטליגנציה ואיך אפשר לאמן את המוח.
  • נתאמן ונראה את ההשפעה של אימון מוחי לטווח הקצר והארוך.

קהל היעד
אנשים מגיל 50 ומעלה המתעניינים בפיתוח אינטלגנציה ואימון מוחי.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים, ועמידה במטלות.

מספר מפגשים
8 מפגשים, בהיקף של שעתיים אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

מרצה: מר יהונתן גור בשילוב עם שחקן
תאריך פתיחה: יום רביעי, ג’ בחשוון תשפ”ד, 18/10/2023
שעות הקורס: 19:15-17:00

מבוא
מתבגרים זקוקים להוריהם, אך לצד זאת הקשר איתם עשוי להיות מורכב. סוגיות הקשורות לבחירות של המתבגרים והאופן שאנחנו כהורים יכולים לסייע להם באמצעות קשר מיטבי נמצאים בליבם של המפגשים שלנו.

מטרות התוכנית

  • הרחבת נקודת המבט וההבנה בעניין מקומם של מתבגרים.
  • התנסות בשיח עם מתבגרים, בלמידה סימולטיבית.

נושאי הלימוד

  • מיהם המתבגרים שלנו? מאפייני גיל ההתבגרות.
  • לגדל ילדים עם חוסן – על עצמאות ואותנטיות.
  • איך לדבר איתם? מיומנות לשיח מעודד התבגרות.
  • התנסות בסימולציות ושיתוף עמיתים.

יתרונות הקורס
התנסות בסימולציות מאפשרת למידה חוויתית, אישית, רגשית, לצד חשיבה קבוצתית ולמידה הדדית.

קהל היעד
הורים למתבגרים, השתתפות פעילה בכלל המפגשים.

חובות הלומדים בקורס
חובת נוכחות ב 85%- מהמפגשים.

מספר מפגשים
5 מפגשים, בהיקף של שלוש שעות אקדמיות.

תעודת סיום
תעודת יוקרה מטעם האקדמיה הדתית לחינוך שאנן.

• למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון • • למה ללמוד אצלנו? כי שאנן – מכללה דתית לחינוך ולהוראה, ברמה אקדמית גבוהה היחידה בצפון •

כל הדלתות פתוחות בפניכם (תחומי הלימוד במכללה)

מה כדאי לי ללמוד?

תואר ראשון

הכשרה להוראה ותעודת הוראה .B.Ed

תואר שני

.M.Ed בחינוך והוראה

המרכז ללימודים מתקדמים

פיתוח מקצועי והסבה אקדמאים להוראה

חוגים

מסלולים

מסלולים

תוכניות מיוחדות

מדרשות / בית מדרש נשים

"נחיתה רכה" – (סטאז')
היחידה להתמחות וכניסה להוראה

צרו איתנו קשר

הסתרת תמונות

ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד בעיצומה!

מלא/י את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם: